Negli ultimi giorni un noto movimento politico ha di nuovo
scoperto l'acqua calda iniziando a
parlare di Insubria: scopre l'acqua calda perchè oggi, grazie allo
"spending rewiew" questo accorpamento di province (per ora
chiamiamolo così) diventerà pressochè obbligatorio.
Brianza mezzaluna fertil
Iniziamo, con questo primo post, noi invece un percorso a
ritroso che dimostrerà come io personalmente e "Lavori in Corso"
puntarono sull' Insubria in tempi non sospetti e mossi da un credo non da
proclami politici.
Era 31 Gennaio del 2008 quando su "Giorgio
Partecipativo" pubblicavo il testo
(http://brughbirlinghitt.blogspot.it/2008/01/brianza-mezzaluna-fertil.html) che
seguirà, un testo in lingua locale che l'autrice del “Brugh e Birlinghitt”, gentilmente ,ai tempi
mi concese di pubblicare; un testo riguardante la Brianza (mia terra natale),
di cui vi allego la traduzione in italiano.
Buona lettura, Giorgio.
El nòmm de la Brianza el proven del celtegh “Brià” (altura)
che l’era anch el nòmm de la dea Bri, Bride, Brighitt, pussee mej cognossuda
‘me Briganzia.
El loeugh di Prealp lombard hann veduu el lor splendor
intant el period de la civiltaa “autoctona” de Golasecca, che in quii dì
d’incoeu l’è stada retrodatada attòrna el 1.500 a.C.
In di popol antigh celtegh, i tempi vegniven mess suu segond
on prinzippi analògegh/simbòlegh, che gh’haa dent i coordinaa celesti in terra
seguttand la simbologia lunar cont i sò 28 cà.
Còmm deven el center de la civiltaa Golasecca, che la và de
la riva orientalla del Tisin finna al lach de Oggion, visin Lecch.
Di repert antigh de quista civiltaa a hinn staa trovà
attòrna la cittaa de Còmm, in di sitt del lach Alserio, ne la piana de Erba
(CO) e in tutt el loeugh di Prealp.
Ona particolaritaa che la salta ai oeugg l’è che di giesett
di ona manciada de meter quader, spanduu in del sitt del lach de Còmm, hinn
tucc fà dedica a San Peder: la fondazion di quist hinn Longobard.
Questa dedica, per analogia, la se ripòrta a la Preja
alchemica, segond ona disposizion a fòrma de “mezzaluna fertil”, che
rappresenta la divinitaa Bride incarnada in terra.
Fertil, perchè Bride l’è la divinitaa la pussee venerada in
quij sitt chì, lee che la nudr e scionsgia la terra e la Natura tutta.
Per fa on presempi, ciappom la gesa a Gemonio, fondada del
Liutprando in del VIII secol; San Peder de Albes (Cassano), fondada in del 1000
d.C.; San Peder al Mont a Civaa fondada del Desiderio in del 706; Agliate arent
Galliano, a la fin del X secolo; a Gallaraa, in del 1000.
Gh'emm de fa nòta, impunemanch, che tutt 'ste gesett hinn
trà suu sora di templi arcaich, antecedent, ciamaa “Nemeton”, “loeugh sacher”,
che gh'hann origin in de l'etaa de la cultura de Golasecca, dedicaa a Belisama,
dea celtega de la fertilitaa.
Se mettom assema immaginariament i pont cont ona linea filà,
vegn foeura la figura de la mezzaluna, center de gran poder che cascia calor.
Questa mezzaluna la cress, e l'è ona simbologia ermetica, alchemica.
Mezz per la “palingenes umana”, che la se manifesta in del
zinivej, vers la condizion de Lunna Piena.
La Preja alchemica, inscì, simbol di Acque primordiai, che
hinn calà in terra in tucc quij lach che vedom in questa mezzaluna: el lach de
Còmm – Vares – Alserio – Segrino – Oggion – Annone.
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